El Centre Eix de Negoci de Santa Coloma de Farners inicia un nou cicle de seminaris de formació per a emprenedors i empreses


El primer taller de formació es farà el dia 19 de setembre amb el títol “Aprenent a ser emprenedor”, a càrrec de David Alberca
Aquests tallers tractaran àmbits diversos com la gestió empresarial, el màrqueting comercial i la gestió financera, entre altres


El Centre Eix de Negoci de Santa Coloma de Farners inicia un nou cicle de seminaris de formació per a emprenedors i empreses, que es desenvoluparà durant el darrer trimestre d’aquest 2018. Aquest cicle començarà el dimecres 19 de setembre i s’allargarà fins al 20 de desembre. Durant aquests tres mesos, el Centre ha programat tallers que tractaran àmbits diverses com la gestió empresarial, el màrqueting comercial i la gestió financera, entre altres.


Així, la primera sessió es farà el dia 17 de setembre amb el títol: “Aprenent a ser emprenedor”, a càrrec del coach David Alberca. Durant el mes de setembre també hi ha programada una sessió més, el dimecres 26 de setembre, sobre “Les estratègies d’èxit per al meu negoci”, a càrrec de Miquel Pino.


Pel que fa al mes d’octubre hi ha previstes tres sessions formatives: la primera, que es farà el dimecres 3 d’octubre, tractarà sobre “Com fer un pressupost de tresoreria”, a càrrec de Salvador Figueras; una segona, el dimecres 17 d’octubre, sobre “Guanya visibilitat a Internet amb una bona estratègia de comunicació”, a càrrec de Josep Lluís Vidal i Judit Cano i, finalment, una tercera sessió el dimecres 24 de setembre sobre “Control d’estoc: com fer una comanda òptima”, a càrrec de Rut Castells.
Les sessions del mes de novembre es faran els dimecres 7, 14, 21 i 28 respectivament. Pel que fa al dimecres dia 7 de novembre, serà sobre “Fiscalitat bàsica per a petits negocis”, amb Mercè Julià; la segona, el dimecres 14 de novembre, sobre “Estratègia Comercial”, a càrrec de Carles Martí; la tercera sobre “Màqueting low”, a càrrec de Martí Juanola, i finalment una sessió de “Finances per a no financers”, a càrrec de Jordi Juanola.


El mes de desembre hi ha programada una sessió el dimecres 7 de desembre sobre “La reputació corporativa de l’emprenedor: com saber vendre’t tu i la teva empresa a clients i proveïdors”, a càrrec de Sandra Ballell; i, finalment, el dia 20 de desembre es farà una Trobada d’Emprenedors i Empreses de la comarca de la Selva, de la qual properament se’n donaran a conèixer més detalls.
En les edicions anteriors, la majoria de sessions s’havien programat al matí, concretament de dos quarts de deu a les dotze del migdia, però en aquesta ocasió,i fruit de la petició d’alguns comerciants i autònoms, s’han programat la meitat de les sessions d’aquest trimestre de les tres a les cinc de la tarda. D’aquesta manera, es donarà resposta a una demanda d’un col•lectiu que ha tingut molt d’interès en aquestes formacions com són els comerciants.


La tècnica d’empresa del Consell Comarcal de la Selva, Sílvia Fàbrega, ha explicat que amb el coneixement dels darrers dos anys, a l’hora de planificar aquest nou cicle de seminaris hem intentat donar resposta a les peticions que se’ns han fet arribar per part dels empresaris i autònoms de la comarca”. Així, tal com ha assenyalat Fàbregas, d’una banda s’han combinat diversos àmbits com l’empresarial, el màrqueting comercial i la gestió financera, i, de l’altra, els horaris d’aquestes formacions s’han combinat de manera que hi puguin assistir el màxim de persones.

Aquelles persones que estiguin interessades a apuntar-s’hi només cal que s’adrecin a El Centre Eix de Negoci, carretera de Sils, 39, enviïn un correu electrònic a Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la. o telefonin al 972807100.

 

 

El Centre Eix de Negoci acollirà una sessió de treball en xarxa (networking) de caràcters artesans i creatius StartArt2018

L’StartArt2018 estarà dinamitzada per Neus Matamala, d’Incatis, empresa especialitzada en l’organització de fires i esdeveniments

La sessió es farà el proper dia 14 de juny


El Centre Eix de Negoci de Santa Coloma de Farners acollirà una sessió de treball en xarxa (networking), de caràcters artesanals i creatius Start2018 el proper dia 14 de juny. Enguany, l’StartArt2018 arriba a la seva tercera edició totalment consolidada i dedicada a l’àmbit dels artesans i creatius.


La sessió s’obrirà amb una benvinguda per part dels responsables d’empresa de l’àmbit comarcal i municipal, en Pere Mas i la Teresa Garcia, així com també per part del director del Centre Eix de Negoci de Santa Coloma de Farners, en Martí Juanola. Seguidament es farà la presentació de l’activitat principal: “El mercat d’esdeveniments a les comarques gironines: una oportunitat per al col•lectiu artesà i creatiu.”


Un cop finalitzi aquesta primera exposició, hi haurà una pausa i cafè i es farà una sessió de treball en xarxa i una presentació de bones pràctiques en l’àmbit artesà i creatiu.
En l’edició d’enguany, la jornada estarà dinamitzada per Neus Matamala d’INCATIS, empresa especialitzada en l’organització de fires i esdeveniments.


La jornada està organitzada conjuntament pel Consell Comarcal de la Selva, el Centre Eix de Negoci de Santa Coloma de Farners, l’Ajuntament de Santa Coloma de Farners i compta amb la col•laboració de la Diputació de Girona, la Generalitat de Catalunya i el Fons Social Europeu.


Aquelles persones que estiguin interessades en apuntar-s’hi només cal que ho facin al web www.viversgi.cat/jornades/ o bé al telèfon 972 80 71 00.

 

 

El Consell Comarcal de la Selva organitza un nou curs d'anglès especialitzat en gestió comercial per a persones a l'atur

El president del Consell valora molt positivament la tasca que s’està fent des del Consell perquè les persones en situació d’atur es puguin formar i accedeixin al món laboral
 

El Consell Comarcal de la Selva ha programat un nou curs d’anglès especialitzat en gestió comercial de 240 hores totalment gratuït per a persones a l’atur. A aquesta formació s’hi podran acollir totes aquelles persones que estiguin en possessió del títol de batxillerat, d’algun cicle formatiu de grau mitjà de la branca administrativa o equivalent o bé d’algun cicle formatiu de grau superior (CFGS). També hi podran accedir les persones que hagin superat la prova d’accés als GFGS o la d’accés a la universitat per a majors de 25 anys. Aquest curs, que està subvencionat pel Servei d’Ocupació de Catalunya, et permet accedir els exàmens oficials de Cambridge.


Aquelles persones que estiguin interessades a apuntar-s’hi només cal que s’adrecin al departament d’empresa del Consell Comarcal de la Selva consultin la informació que fa referència a aquest nou curs o enviïn un correu electrònic a Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la. o bé telefònicament 872973896.


La data d’inici serà el dia 4 d’abril i s’allargarà fins al 21 de juny. Les classes seran de dilluns a divendres de tres quarts de nou del matí a tres quarts de dues del migdia.
El Consell aposta per les polítiques de formació i ocupació


El Consell Comarcal de la Selva ha participat en diversos programes de formació i ocupació per tal que aquelles persones que es troben en situació d’atur puguin accedir al món laboral. En els darrers mesos, des del Servei d’Ocupació del Consell s’ha aconseguit inserir més d’una cinquantena de persones al món laboral amb contractes temporals i indefinits gràcies als programes per a joves.


El president del Consell Comarcal de la Selva, Salvador Balliu, ha manifestat novament la voluntat de continuar treballant en aquesta línia per tal que “la comarca de la Selva sigui un territori d’oportunitats”. En aquest sentit, Balliu ha valorat molt positivament la trajectòria del Consell pel que fa a les polítiques d’ocupació i ha assegurat que per al Consell és una prioritat que a la comarca de la Selva la gent es pugui formar i pugui accedir al món laboral.

 

Més d'una seixantena de persones assisteixen a la jornada "Emrprèn en femení" a El Centre-Eix de Negoci de Santa Coloma

L’emprenedora Àstrid Barqué ha protagonitzat bona part de la jornada amb una xerrada sobre què significa ser dona, mare i emprenedora

 

El conseller d’Empresa, Pere Mas, el director del Centre Eix de Negoci i la regidora de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Santa Coloma, Teresa Garcia han inaugurat la jornada
Més d’una seixantena de persones han participat a la jornada “Emprèn en femení”, organitzada pel Consell Comarcal de la Selva conjuntament amb El Centre- Eix de Negoci de Santa Coloma de Farners aquest divendres al matí. En el marc dels actes del Dia de la Dona, enguany, i com a novetat, l’ens comarcal ha decidit programar una una segona jornada amb les dones emprenedores com a protagonistes.


El tret de sortida a l’“Emprèn en femení” l’han donat el conseller d’Empresa, Pere Mas, el responsable d’El Centre- Eix de Negoci, Martí Juanola, i la regidora de Promoció Econòmica del consistori colomenc, Teresa Garcia.


Seguidament ha pres tot el protagonisme l’emprenedora Àstrid Barqué, que ha ofert una conferència que portava per títol : “Què significa ser dona, mare i emprenedora?” La ponent és dona, mare de tres fills i emprenedora –és creadora de Vitampleni, un projecte dedicat a crear contingut d’hàbits saludables. En el transcurs de la seva exposició, Barqué ha provocat molts somriures entre les assistents, que en molts casos s’han vist reflectides en el relat que oferia del seu dia a dia i del canvi que, posteriorment, ella va protagonitzar en un moment donat a la seva vida i que la va portar a emprendre nous projectes i a canviar el seu dia a dia de forma radical.


Després s’ha fet una pausa per al cafè amb un esmorzar saludable per a tots els assistents a la jornada.
En la segona part ha tingut lloc una taula rodona: “Vine a conèixer experiències de dones emprenedores de la Selva”, que ha moderat la mateixa Àstrid Barqué amb la col•laboració de Mamma Decora. En aquest espai han estat moltes les emprenedores selvatanes que han pogut donar a conèixer els seus projectes i posar en comú les seves experiències.

 

El Consell Comarcal de la Selva premia Bimbos Van com a millor iniciativa emprenedora del 2017

A banda del diploma acreditatiu, el premi consta també d'un servei d'assessorament, un pla de 'Mentoring Premium', durant tot el 2018

L’encarregat d’atorgar el guardó a la millor iniciativa emprenedora ha estat el president de l’ens comarcal, Salvador Balliu

 

El Consell Comarcal de la Selva ha distingit l'empresa Bimbos Van SL amb el Premi a la Millor Iniciativa Emprenedora La Selva 2017. El guardó reconeix la tasca que han portat a terme els emprenedors Aina Comas i Xevi Donado des que van crear l'empresa. L'acte ha tingut lloc aquest dijous, 15 de febrer, al migdia, El Centre Eix de Negoci de Santa Coloma de Farners i ha comptat amb la presència del president del Consell Comarcal, Salvador Balliu; del conseller d'Empresa del consell, Pere Mas; de la regidora de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Santa Coloma de Farners, Teresa Garcia, i del director d’ El Centre Eix de Negoci, Martí Juanola.

L'ens selvatà ha distingit l’empresa de Santa Coloma de Farners Bimbos Van dels emprenedors Aina Comas i Xevi Donado, com a la millor iniciativa empresarial posada en marxa durant l’any 2016 d’entre les més de 300 a les quals s’ha donat assessorament des del Servei de Creació d’Empreses d’aquest ens comarcal.
A l’hora de fer aquesta distinció s’han tingut en compte aspectes com el caràcter innovador, però alhora artesanal, del projecte, el creixement que ha tingut i els diversos llocs de treball que ha generat l’empresa en poc temps, el fet que d’una afició personal dels emprenedors n’ha acabat derivant el projecte de negoci, la conciliació de la vida laboral i familiar, entre altres criteris.

En el seu parlament, el president del Consell Comarcal de la Selva, Salvador Balliu, ha assenyalat: "es compleix la setena edició des que vam decidir que havíem de premiar la millor iniciativa emprenedora de la Selva". En aquest sentit, Balliu ha comentat que aquest guardó és "el punt final que reconeix l'esforç de les empreses que es formen a la comarca de la Selva i que aconsegueixen l’èxit". Així mateix, el president del Consell Comarcal de la Selva ha afegit que "avui hem premiat un noi que va començar fent la seva furgoneta i que avui en dia, en molt poc temps, ja té una llista d'espera d'un any i vuit treballadors a la seva empresa. Hem de dir que deixa les furgonetes molt ben acabades i que això ha agradat a la gent, que li fa encàrrecs. Els bons resultats queden demostrats amb el fet que en pocs anys ha canviat tres cops de nau industrial, i ja en busca una altra".
A banda del diploma acreditatiu, el premi consta també d'un servei d'assessorament, un pla de 'Mentoring Premium', durant tot el 2018. L'objectiu és ajudar a consolidar l'empresa durant el segon any de vida, i inclou l'assessorament individualitzat per part de SECOT (Sèniors Consultors Tècnics), especialistes en diferents àmbits de la gestió empresarial. En el moment del lliurament, Balliu ha posat de manifest que Bimbos Van "no té la pàgina web en català", i ha expressat el compromís del Consell Comarcal de la Selva "d'ajudar-los a traduir-la".
Per la seva banda, Xevi Donado, de l’empresa Bimbos Van (l’Aina Comas no ha pogut assistir a l’acte perquè estava malalta) -ha reconegut: “Els responsables de l'empresa estan molt il•lusionats amb el premi” i ha assenyalat que l”es coses no són fàcils avui en dia”. El fundador de Bimbos Van ha agraït la col•laboració del Consell Comarcal amb la traducció, i ha comentat que la majoria del seu públic és "d'arreu de l'Estat espanyol, així com d'altres països com Bèlgica, França i Suïssa", entre d'altres.

 

De l’afició per les càmper a un projecte de negoci


Bimbos Van és un projecte impulsat per la parella formada per Aina Comas i Xevi Donada que ofereix l’adaptació de les furgonetes tipus Camper a les necessitats i preferències del client (disseny, mobiliari, instal•lacions elèctriques, etc).
El projecte va néixer arran de l’afició dels dos emprenedors pel món de les furgonetes Camper. Ells mateixos es dissenyaven i adaptaven la seva furgoneta i, de mica en mica, amics i coneguts els van començar a demanar si podien adaptar les seves.
Fruit d’això i de la situació laboral d’en Xevi, en aquella època a l’atur, ell va començar a fer alguns d’aquests muntatges a través de la fórmula de treballador autònom. A poc a poc, però, la veu es va anar estenent, i cada vegada anaven arribant propostes i més propostes de camperització de més furgonetes.
Finalment, l’any passat, l’Aina i en Xevi van fer un pas endavant i van decidir crear l’empresa Bimbos Van, que actualment ja ocupa vuit persones, i que té projectes encarregats a més d’un any vista.
 

El Consell Comarcal de la Selva informa que aquest lloc web utilitza galetes (cookies) de tercers exclusivament per obtenir informació estadística sobre la navegació. Navegar per aquest lloc web implica que se n’accepta l’ús. Per més informació, podeu consultar la nostra nota legal.

Hi estic d'acord.