L'Oficina Comarcal d'Habitatge del Consell de la Selva ha tramitat un total de 531 expedients d'ajuts al pagament del lloguer durant l'any 2017

 

L’Oficina Comarcal d’Habitatge del Consell de la Selva ha atès un total de 1.010 consultes durant el primer semestre d’aquest any 2017. D’aquestes consultes, un total de 767 corresponen als d’ajuts per al pagament del lloguer per a aquest any i, d’aquestes consultes s’han tramitat un total de 531 expedients.

El conseller d’Habitatge, Martí Nogué, ha destacat l’increment d’expedients que s’han tramitat aquest any 2017 respecte de l’any passat, que es van tramitar un total de 502 expedients. Això suposa, tal com ha indicat Martí, un augment de 5,46 per cent respecte a l’any anterior. Una xifra que, si bé no és molt més elevada, sí que ho ha estat pel que fa a l’atenció presencial a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà.
En aquest sentit, el conseller ha valorat molt positivament la tasca realitzada per tot el personal de l’Oficina i més tenint en compte que any rere any aquest servei assumeix noves tasques o noves delegacions de competències.

Pel que respecte la resta de serveis que des de l’Oficina d’Habitatge es presten als usuaris de la comarca destaquen: la borsa d’habitatge, el registre únic de sol•licitants de protecció oficial, el servei d’intermediació, els ajuts d’urgència especial i els ajuts implícits, entre altres.

Pel que fa als municipis de procedència dels usuaris d’aquesta Oficina destaca Santa Coloma de Farners, lloc on està ubicada l’Oficina, seguit de Sant Hilari Sacalm, Anglès Tossa de Mar, Maçanet de la Selva i Hostalric.

El perfil dels usuaris d’aquest servei és majoritàriament de 41 a 55 anys, seguit de la franja d’edat de 36-40. Pel que fa les nacionalitats, els marroquins són el col•lectiu majoritari, seguit dels espanyols i en tercera posició els que procedeixen de l’Índia.

 


 

Entra en funcionament el Servei d'Intermediació en l'Àmbit de l'Habitatge, a la comarca de la Selva

 

La consellera de Governació, Meritxell Borràs, inaugura aquest servei, que té com a objectiu evitar la pèrdua de l’habitatge principal i prevenir situacions d’emergència habitacional i de risc d'exclusió residencial

 El posen en marxa la Diputació de Girona i l’Agència de l’Habitatge de Catalunya, amb la participació del Consell Comarcal de la Selva i el Col•legi d’Advocats de Girona

S’inicia, com a prova pilot, a la comarca de la Selva i per, a l’any vinent, s’estudiarà l’obertura de nous punts en altres comarques

 

La consellera de Governació, Administracions Públiques i Habitatge, Meritxell Borràs, ha inaugurat aquest matí el Servei d’Intermediació en l’Àmbit de l’Habitatge, al Consell Comarcal de la Selva, que han posat en marxa la Diputació de Girona i l’Agència de l’Habitatge de Catalunya.

Es tracta d’un servei que ofereix de forma gratuïta assessorament i intermediació per a les persones que tinguin dificultats per afrontar els deutes relacionats amb el seu habitatge habitual, ja siguin deutes derivats de la hipoteca o del lloguer, o bé que es trobin en altres situacions que suposin la pèrdua de l’habitatge. L’objectiu és evitar la pèrdua de l’habitatge principal i prevenir situacions d’emergència habitacional i de risc d'exclusió residencial.

El Servei el presten conjuntament el Consell Comarcal de la Selva i la Diputació de Girona, amb la col•laboració de l’Agència Catalana de l’Habitatge i la participació del Col•legi d’Advocats de Girona, i es vehicula a través de diversos convenis de col•laboració entre les institucions implicades. S’inicia, com a prova pilot, a la comarca de la Selva, i, per a l’any vinent, s’estudiarà l’obertura de nous punts en altres comarques.

La consellera Meritxell Borràs ha destacat la importància de la col•laboració entre administracions i institucions per donar un servei "de primera qualitat" a la ciutadania. La consellera també ha recordat que per al Govern de la Generalitat és una prioritat abordar la problemàtica de l’habitatge i ha assegurat que ja està a punt el text de la nova llei de mesures de protecció del dret a l’habitatge, que ha de substituir els aspectes de la llei d’emergència social i pobresa energètica suspesos pel Tribunal Constitucional. “Aquesta nova llei naixerà sent una eina útil per a més municipis i ens donarà més eines per lluitar contra l’exclusió residencial i donar suport a les famílies més vulnerables”, ha explicat la consellera, que ha remarcat que el nou text amplia el número de municipis que s'hi podran acollir.

Borràs ha destacat, a més, que la nova llei permet recuperar la mediació. “És molt important poder afrontar el problema abans que es judicialitzi. Per això, hem de promoure la mediació com a eina principal a l’hora d’abordar el problema de l’habitatge. I això és el que fem avui a la comarca de la Selva”, ha afirmat la consellera, que ha remarcat la importància de donar a conèixer aquest servei a la ciutadania.

A l’acte d’inauguració del servei, hi han participat, a més de la consellera Borràs, el president de la Diputació de Girona, Pere Vila, el president del Consell Comarcal de la Selva, Salvador Balliu; l’alcalde de Santa Coloma de Farners, Joan Martí Bonmatí, i la vicedegana del Col•legi d'Advocats de Girona, Marta Alsina.

El president de la Diputació, Pere Vila, ha afirmat "una de les línies de treball més rellevant de la Diputació és la millora de la qualitat dels serveis i l'atenció a la ciutadania en coordinació amb la resta d'administracions del territori”. En aquest sentit, Vila ha destacat el nou servei com un “exemple de coordinació i transversalitat interadministrativa”.

En aquest mateix sentit, s'ha expressat el president del Consell Comarcal, Salvador Balliu, qui ha valorat molt positivament la col•laboració entre administracions que ha fet possible la posada en marxa d'aquest servei. L'alcalde de Santa Coloma de Farners, Joan Martí Bonmatí, ha destacat que és una molt bona notícia que es posin eines com aquesta a l'abast dels ajuntaments, mentre que la vicedegana del Col•legi d'Advocats de Girona, Marta Alsina, ha destacat la funció social que han d'exercir els advocats en la defensa dels drets de la ciutadania, i ha explicat que els lletrats que assessoraran el Servei són professionals del territori que podran fer un acompanyament i un assessorament integral a les persones que ho necessitin.


Procediment d’atenció ciutadana

El Servei estarà obert al públic tots els matins de dimarts a divendres dins l'Oficina Comarcal d'Habitatge de la Selva. Pel que fa al protocol d’actuació, en un primer moment, es verificarà que els casos que es presentin compleixin els criteris per ser atesos pel servei, i, si és així, se'ls farà una entrevista personalitzada per valorar el cas i proposar les alternatives que es considerin convenients, realitzant un acompanyament a la persona usuària durant tot el procediment.

Pel que fa a la intermediació amb les entitats financeres, es farà per mitjà del servei Ofideute de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya, amb la particularitat que es podrà ampliar el ventall de possibilitats i proposar la intermediació local en deutes relacionats amb el lloguer de l'habitatge principal i en casos específics de deutes hipotecaris.

A més, el Servei tindrà també una funció d'assessorament intern en matèria d'habitatge, en relació amb els serveis i competències del Consell Comarcal de la Selva.

D’altra banda, per tal d’arribar al màxim de ciutadans que ho necessitin, s'han creat diversos documents de difusió, en diferents idiomes i formats, que estaran a disposició dels ajuntaments de la comarca de la Selva.


Foto: TribunaSelvatana
 

El Consell Comarcal de la Selva informa que aquest lloc web utilitza galetes (cookies) de tercers exclusivament per obtenir informació estadística sobre la navegació. Navegar per aquest lloc web implica que se n’accepta l’ús. Per més informació, podeu consultar la nostra nota legal.

Hi estic d'acord.