L’Oficina Comarcal de Consum de la Selva es fa ressò de les recomanacions que emet l’Agència Catalana del Consum (ACC).

Les recomanacions de rebaixes de l'oficina del consumidor del Consell Comarcal de la Selva

 

L’Oficina Comarcal de Consum de la Selva es fa ressò de les recomanacions que emet l’Agència Catalana del Consum (ACC). Tot i que la llei ja no acota uns períodes de rebaixes concrets encara hi ha molts comerços de la comarca de la Selva que, des del passat 7 de gener, ofereixen productes a preu rebaixats. Els consells van adreçats als consumidors en general.

Preu original o el % de rebaixa

Els ens de protecció del consumidor recomanen comprovar que els productes rebaixats mostren el preu original o bé indiquen el percentatge de rebaixa. Aquests productes, a diferència del saldo, han de tenir la mateixa qualitat i garantia que els mateixos articles quan no tenien el preu rebaixat.

Política de canvis

Pel que fa al mètode de pagament si la botiga accepta targetes o altres mitjans de pagament de manera habitual, també ho ha de fer en període de rebaixes. Abans de pagar, però, és important informar-se sobre la política de canvis, doncs cal saber que la botiga no té l’obligació d’acceptar-los si el producte està en perfecte estat. El cas de les botigues en línia és diferent: la llei disposa d’un període mínim de 14 dies per retornar la vostra compra, excepte productes personalitzats, peribles o que no es puguin reutilitzar per raons d’higiene.

Per tal que el consumidor pugui exercir els seus drets és important conservar les factures o tiquets de compra fins al final de la garantia, doncs són molt importants a l’hora de reclamar.

Drets del comprador

Quan el comprador vegi vulnerats els seus drets pot demanar el full oficial de reclamació a l’empresa prestadora, o si la reclamació es fa per un altre mitjà es recomana fer servir canals que deixin constància de la comunicació. Si en un termini de trenta dies el consumidor no ha rebut resposta o no és satisfactòria l’Oficina Comarcal de Consum del Consell Comarcal de la Selva vehicula les queixes per tal de fer efectius els drets del comprador.

 

L’atenció al consumidor es realitza a la seu d’atenció ciutadana del Consell Comarcal de la Selva (carretera de Sils, 30  de Santa Coloma de Farners). Més informació al web https://portal.selva.cat/index.php/desenvolupament-empresarial/oficina-comarcal-de-consum

 

L’Oficina Comarcal de Consum de la Selva aconsella comprar de forma responsable i meditada durant el Black Friday i el Cyber Monday

L’Oficina Comarcal de Consum de la Selva aconsella comprar de forma responsable i meditada durant el Black Friday i el Cyber Monday

 

"Aquest Black Friday consum amb cap" és el lema e l’Agència Catalana de Consum per a l'edició d'enguany

L’Oficina Comarcal de Consum de la Selva aconsella comprar de forma responsable i meditada durant el Black Friday i el CiberMonday. El divendres 24 de novembre és el Black Fridayuna data en la qual moltes persones aprofiten per avançar les compres nadalenques. I el dilluns 27 de novembre, té lloc l’anomenat Cyber MondayPer això, botigues físiques i les que venen per Internet fa dies que anuncien descomptes i ofertes.

Si penseu comprar durant aquests dies, us aconsellem que ho feu de forma responsable i meditada i eviteu les compres impulsives.

Per evitar compres poc satisfactòries:

  • Elaboreu una llista, d'acord amb el vostre pressupost, amb allò que necessiteu.
  • Compareu preus en diversos establiments i desconfieu de les ofertes molt llamineres que trobeu a Internet, ja que podria tractar-se d'un engany, de productes falsificats, etc.
  • Controleu especialment la despesa amb targeta de crèdit i les compres finançades per a no sobreendeutar-vos.
  • Recordeu que els productes han de tenir la mateixa qualitat i garantia que tenien a preu no rebaixat.
  • Reviseu que els productes mostrin tant el preu original com el rebaixat, o bé el percentatge de descompte.
  • Tingueu en compte que la publicitat és vinculant, és a dir, obliga a complir tot el que s’hi anuncia.
  • I conserveu les factures o els comprovants de compra, ja que són la vostra garantia i els necessitareu per poder reclamar.

 

Compres presencials o per internet

Si compreu en establiments presencials, tingueu en compte que no estan obligats a acceptar canvis o devolucions, excepte que ho anunciïn o que el producte no estigui en bon estat. Per tant, és preferible que us n’informeu abans.

Si l'establiment ofereix la possibilitat de fer canvis o devolucions, també ha d’informar de les condicions en què es podran fer: terminis, possibles excepcions, sistema de retorn dels diners (en efectiu, en un val de compra amb o sense caducitat...), etc.

D'altra banda, en les botigues, els descomptes poden ser només per a determinats articles de l'establiment, però els productes rebaixats han d'estar diferenciats clarament d'aquells que no tenen rebaixa o descompte. A més, la informació relativa als preus rebaixats ha de ser sempre molt clara, assenyalant el preu original i preu rebaixat o el percentatge de descompte.

A l'hora de comprar per internet, el més important és que escolliu un comerç electrònic que sigui segur i de confiança, és a dir, que ja conegueu o del qual en tingueu alguna referència per amics, familiars, etc.

Si dubteu, feu aquestes comprovacions abans de comprar-hi:

  • Busqueu l'opinió d'altres usuaris a la xarxa.
  • Mireu que sigui un web mínimament acurat (sense faltes d'ortografia ni traduccions mal fetes, per exemple).
  • Localitzeu les dades de contacte i una adreça física d'ubicació de l'empresa.
  • Assegureu-vos que disposi d'informació suficient i clara sobre les característiques i el preus dels productes que s'hi ofereixen.
  • Reviseu que s’informi correctament de les condicions: les modalitats de pagament i d’enviament disponibles, el cost del transport, els terminis d’entrega i els sistemes de devolució.
  • Comproveu si l'adreça electrònica comença per https, ja que és un senyal de seguretat. A més, a la part inferior del navegador hi apareixerà el dibuix d'un cadenat tancat.

Per seguretat, és preferible que no accediu a botigues virtuals des d’enllaços que us arribin per missatge o per correu electrònic. És més segur escriure directament l'adreça en el navegador o guardar en els vostres favorits les adreces dels comerços electrònics que useu amb més freqüència. Així evitareu accedir per error en dominis fraudulents que pretenen simular els originals usant noms semblants.

Tampoc no és recomanable fer compres des d'ordinadors públics i xarxes Wi-Fi obertes (sense contrasenya).

En les compres per Internet disposeu de 14 dies per retornar els productes si no n'esteu convençuts; és el que s'anomena dret de desistiment i en queden exclosos els productes fets a mida o personalitzats; aquells que es puguin deteriorar amb rapidesa, com ara menjars; els bitllets de transport aeri, les reserves d'hotel, les entrades per a espectacles, etc.

Si decidiu retornar el producte en aquests 14 dies, tingueu present que l'empresa us podria cobrar despeses de devolució, sempre que ho hagi informat prèviament en les condicions.

 

Compres a empreses de fora de la Unió Europea

Si compreu en botigues virtuals amb seu fora de la Unió Europea, cal tenir en compte que ara tots els productes que es compren en webs de fora de la UE estan subjectes al pagament d'IVA i altres drets de duanes. Per tant, abans de fer una compra en línia en una botiga virtual d'un país no comunitari, verifiqueu si els impostos estan inclosos en el preu final perquè si no ho estan, posteriorment l'empresa que fa l'entrega dels productes pot reclamar-vos aquests recàrrecs.

A més, si sorgeix qualsevol problema relacionat amb la compra en un web de fora de la UE, la situació podria ser més complexa i difícil de resoldre, ja que la normativa europea de protecció de les persones consumidores no serà aplicable i, a més, la reclamació no podrà gestionar-se a través de la xarxa de Centres Europeus del Consumidor que permet resoldre controvèrsies transfrontereres de consum dins del perímetre de la UE.

 

El Consell Comarcal de la Selva celebra el desè aniversari de l'Oficina Comarcal de Consum amb l'exposició "Consum: punt de trobada" a Lloret de Mar

La mostra es podrà visitar del 5 al 23 de desembre a la plaça Mossèn Pere Torrent de Lloret de Mar

 

En el transcurs de l’acte d’inauguració, que es farà el dia 5 de desembre, es donarà a conèixer quin ha estat l’evolució d’aquest servei al llarg d’aquests deu anys

 

El Consell Comarcal de la Selva celebra el desè aniversari de l’Oficina Comarcal de Consum amb l’exposició “Consum: punt de trobada” de l’Agència Catalana de Consum. Aquesta mostra té com a objectiu mostrar als visitants l’estructura del consum a Catalunya, un model que protegeix les persones consumidores. Amb aquest model es vol potenciar el consum crític i reflexiu.

L’exposició té un format original i diferent, ja que es podrà veure i consultar de manera interactiva dins d’uns contenidors que estaran instal•lats a la plaça Mossèn Pere Torrent de Lloret de Mar. Aquesta exposició restarà oberta del 5 al 22 de desembre, de dilluns a diumenge, de deu del matí a vuit del vespre.

La inauguració de la mostra, que es farà el dia 5 al matí, anirà a càrrec de la directora de l’Agència Catalana de Consum, Montserrat Ribera; el president del Consell Comarcal de la Selva, Salvador Balliu; l’alcalde de Lloret de Mar, Jaume Dulsat; el conseller de Consum, Martí Nogué i el regidor de Consum, Cristian Fernández.  En el transcurs de l’acte es donarà a conèixer quina ha estat l’evolució del servei al llarg d’aquests anys i els objectius de cara al futur.

 

El Consell Comarcal de la Selva informa que aquest lloc web utilitza galetes (cookies) de tercers exclusivament per obtenir informació estadística sobre la navegació. Navegar per aquest lloc web implica que se n’accepta l’ús. Per més informació, podeu consultar la nostra nota legal.

Hi estic d'acord.