SEGURETAT ALIMENTÀRIA EN FIRES, MERCATS I ESDEVENIMENTS

 

9 d’octubre de 2018

de 9:30h a 13.30h

Centre Eix de Negoci – Carretera de Sils, 39 – 17430 Santa Coloma de Farners

Gratuït – Límit d’assistència: 15 persones

SEGURETAT ALIMENTÀRIA EN FIRES, MERCATS I ESDEVENIMENTS

OBJECTIUS:

Què cal saber abans d’anar a vendre productes d’alimentació en una fira i/o mercat? Ets responsable de les activitats que es duen a terme en el teu municipi? Estàs pensant en vendre els teus productes en un mercat o fer fires amb una food truck? Organitzes i/o participes en esdeveniments com menjars col•lectius, tastos o showcookings? Aquest taller és per tu!

Venda ambulant o no sedentària és la venda efectuada pels comerciants fora d’un establiment comercial permanent, sigui quina sigui la seva periodicitat i el lloc on es dugui a terme. La manipulació d’aliments en espais oberts comporta l’exigència d’unes condicions sanitàries adequades per tal d’evitar les malalties associades amb la ingesta d’aliments.

Els mercats i fires temporals constitueixen una activitat comercial important en molts municipis, de la mateixa manera que es podria parlar de les activitats alimentàries al carrer fetes per les entitats i associacions del poble/ciutat: botifarrades, arrossades, activitats gastronòmiques varies… i finalment, les concessions municipals fixes tipus “quiosc” així com les ambulants estacionals amb un lloc fix: parada de fruits secs, xurreries i gelats, que cada cop són més presents a l’entorn urbà.

Però, com podem complir aquests requisits? Els  requisits  que  cal  complir  per  anar  a  mercats  i  fires  són  molts  i  de  diferent naturalesa,  tal  com  estableix  la  normativa  general  i  l’específica  per  a  cada  sector d’activitat alimentària i en aquest taller us ho explicarem.

PROGRAMA:

➢ Revisió de les Guies de pràctiques correctes, existents:
• Guia de pràctiques correctes d’higiene per als establiments de restauració mòbils (Food Trucks).
• Guia de pràctiques correctes d’higiene per a la venda d’aliments en mercats municipals.
• Guia per a la venda de proximitat dels productes agroalimentaris.
• Guia per a l’aplicació dels autocontrols als establiments minoristes d’alimentació.
• Simplificació dels prerequisits en determinats establiments) del comerç minorista.
• Guia pràctica d’autocontrols per als establiments de restauració i menjars per emportar-se.
• Autocontrol en l’elaboració de menjar per a col·lectivitats (Guia de pràctiques correctes d’higiene).

➢ Requisits essencials per a dur a terme aquestes activitats.
➢ Registres sanitaris. Assegurances de responsabilitat civil.
➢ Contaminació dels aliments. Hàbits higiènics. Intoxicacions alimentàries. Neteja i Desinfecció. Al·lèrgens.

DURACIÓ:

4 hores

PREU:

Gratuït

LLOC:

Centre Eix Negoci Santa Coloma de Farners: Carretera de Sils, 39

Inscripció

Inscripcions obertes

Formulari d’inscripció

INSTAGRAM PER EMPRESES

2 d’octubre de 2018

de 10h a 13h

Centre Eix de Negoci – Carretera de Sils, 39 – 17430 Santa Coloma de Farners

Gratuït – Límit d’assistència: 15 persones

INSTAGRAM PER EMPRESES

Actualment la millor Xarxa Social que puja més en “engagement” i guanya seguidors, és sense cap mena de dubte Instagram, l’usuari d’Instagram és jove (client potencial). És una gran eina per crear “branding“, la nostra essència, organització, la nostra marca és el que
ens distingeix de la competència. Enllaçat amb Facebook, podem crear una bona estratègia publicitaria, en l’àmbit de fotos o Stories, arribant al nostre públic objectiu, amb resultats totalment mesurables.

OBJECTIUS:

– Conèixer a fons l’aplicació Instagram tant en l’àmbit d’usuari com d’empresa.
– Creació de campanyes publicitaries.
– Estratègia a seguir.
– Ús de programes per mesurar el nostre Instagram, amb anàlisi i estadístiques.
– Saber retocar les nostres fotos amb Apps, per tal de tenir un Instagram molt acurat.

PROGRAMA:

La conta: Editar perfil, La Bio, Màxim de contes, Conta Privada, Conta empresa, Autentificació en dues passes, Integració a les altres Xarxes i Algoritmes.

Funcionament: Retoc fotos, Vídeos, Hashtags, Ubicació, Compartir Facebook -Twitter, Guardar esborrany, Arxivar fotos, Guardar fotos d’altres usuaris, Penjar diverses fotos en un post, Stories, Missatges directes, Layout, Hyperlapse, Boomerang, Notificacions, Repost i Privacitat.

Anuncis: Funcionament, Campanyes i Estratègia d’empresa.

Concursos: Easypromos, Hashslider, Bases legals i Exemples.

Programes per gestionar Instagram: El mateix Instagram, IconoSquare, Socialbrakers, Metricool, Agorapulse, Sprout Social, Followers +
Photodesk, Socialgest, Sprout Social, Onlypult, Hootsuite, Hopper, ScheduGram i DonwloadGram.

Compra de seguidors, likes, comentaris: Compra Social Media, Addmefast, Popugram i Cleaner.

Retoc edició: Snapseed i edició, PS Express i Bancs d’imatges gratuites.

DURACIÓ:

3 hores

PREU:

Gratuït

DOCENT:

Jordi Gamell (@narj)

LLOC:

Centre Eix Negoci Santa Coloma de Farners: Carretera de Sils, 39

Inscripció

Inscripcions obertes

FORMULARI D’INSCRIPCIÓ

COM ATRAURE CLIENTS, CONVERTIR I FIDELITZAR A TRAVÉS DE LA NOSTRA WEB

16 de novembre de 2017

de 9h a 13.30h

Centre Eix de Negoci – Carretera de Sils, 39 – 17430 Santa Coloma de Farners

Gratuït – Límit d’assistència: 15 persones

COM ATRAURE CLIENTS, CONVERTIR I FIDELITZAR A TRAVÉS DE LA NOSTRA WEB

OBJECTIUS:

Cada cop realitzem més accions de tot tipus enfocades a captar, convertir i fidelitzar els nostres públics a través de múltiples canals digitals com poden ser la nostra web, blog, email i xarxes socials. Tots aquests canals ens ofereixen una enorme quantitat de dades que cal saber gestionar adequadament. Disposar del coneixement necessari ens permetrà prendre decisions encaminades a assolir a internet els objectius que haguem establert pel nostre negoci. Aquest taller ens proporciona eines i estratègies concretes per aconseguir-ho.

PROGRAMA:

Introducció al màrqueting digital. Situació, objectius i estratègies omni-canal. · Anàlisi d’accions orgàniques (seo) i de pagament (sem) des dels cercadors i xarxes socials a la nostra web. · Creació i automatització d’informes d’avaluació. · Estem aconseguint els nostres objectius? · Casos d’èxit i error. · Conclusions

DURACIÓ:

4.5 hores

PREU:

Gratuït

DOCENT:

Francesc Casadellà

LLOC:

Centre Eix Negoci Santa Coloma de Farners: Carretera de Sils, 39

Inscripció

ATREURE TURISTES ALS NEGOCIS LOCALS: LA PROPOSTA DE VALOR

6 de març de 2017

de 9h a 13.30h

Centre Eix de Negoci – Carretera de Sils, 39 – 17430 Santa Coloma de Farners

Gratuït – Límit d’assistència: 15 persones

ATREURE TURISTES ALS NEGOCIS LOCALS: LA PROPOSTA DE VALOR

PARTICIPANTS:

Titulars d’establiments de comerç, productors agroalimentaris, artesans o altres negocis no turístics que vulguin desenvolupar una estratègia turística.

OBJECTIUS:

Ajudar els petits o mitjans productors agroalimentaris i artesanals a crear estratègies per atreure els visitants turistes als seus establiments mitjançant l’anàlisi intern.

TEMES QUE ES TRACTARAN:

Per crear experiències a partir de productes locals (agroalimentaris, artesans, etc) cal establir una estratègia fonamentada en una proposta de valor sòlida, singular i diferenciada.
Aquesta sessió és un taller teòric i pràctic dedicat a crear la proposta de valor de cada establiment, saber orientar-la als clients i la metodologia per diferenciar-la de la competència.
Aquesta sessió es complementa amb la “Creació d’Experiències” que té lloc el dia 13 de març on es creen les experiències fonamentades en les propostes de valor d’aquesta sessió.

DURACIÓ:

4.5 hores

NECESSITATS:

Les sessions combinen aspectes teòrics amb pràctics, on els alumnes hauran de realitzar diversos exercicis escrits. Els alumnes hauran de disposar d’eines per escriure.

PROFESSOR:

Gonçal Portabella

LLOC:

Centre Eix Negoci Santa Coloma de Farners: Carretera de Sils, 39

Inscripció

ATREURE TURISTES ALS NEGOCIS LOCALS: LA CREACIÓ D’EXPERIÈNCIES

13 de març de 2017

de 9h a 13.30h

Centre Eix de Negoci – Carretera de Sils, 39 – 17430 Santa Coloma de Farners

Gratuït – Límit d’assistència: 15 persones

ATREURE TURISTES ALS NEGOCIS LOCALS: LA CREACIÓ D’EXPERIÈNCIES

Titulars d’establiments de comerç, productors agroalimentaris, artesans o altres negocis no turístics que vulguin desenvolupar una estratègia turística.

OBJECTIUS:

Ajudar els petits o mitjans productors agroalimentaris i artesanals a crear estratègies per atreure els visitants turistes als seus establiments mitjançant la creació d’experiències.

TEMES QUE ES TRACTARAN:

La creació d’experiències es fonamenta en el coneixement dels clients que volem servir.
Aquesta sessió és un taller teòric i pràctic que ens ajudarà a segmentar els clients, analitzar què n’esperen de les experiències que els oferim i quin és el procés per crear-les.
Aquesta sessió es complementa amb la “La proposta de valor” que té lloc el dia 6 de març on es s’analitzen les propostes de valor amb les que es creen les experiències d’aquesta sessió.

DURACIÓ:

4.5 hores

NECESSITATS:

Les sessions combinen aspectes teòrics amb pràctics, on els alumnes hauran de realitzar diversos exercicis escrits. Els alumnes hauran de disposar d’eines per escriure.

PROFESSOR:

Gonçal Portabella

LLOC:

Centre Eix Negoci Santa Coloma de Farners: Carretera de Sils, 39

Inscripció